Skupina S6: Pátek 11:00 - 12:20, učebna 109
Informace k přednášce a zkoušce jsou na stránkách Tomáše Bárty.
Na semináři budeme psát celkem tři písemky, a to v 3., 6. a 9. týdnu semestru, (19.10., 9.11., 30.11). Každá písemka bude obsahovat 3 úlohy ze "středoškolské látky". Na řešení bude cca 30 minut času. Za úspěšné napsání písemky se považuje bezchybné vyřešení alespoň 2 úloh.
Kromě řádných písemek budou ještě dvě opravné (před a po Vánocích). K získání zápočtu je třeba úspěšně napsat alespoň dvě písemky, z toho alespoň jednu řádnou.
Průběžný stav po třech zápočtových písemkách a první opravné (nedostupné)
Kdykoliv po předběžné dohodě osobně nebo mejlem.
Na semináři jsme opakovali středoškolskou látku — rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou, počítání s logaritmy a goniometrickými funkcemi
Dále se tedy předpokládají znalosti popsané zde.
Na příštím semináři budeme procvičovat výroky a matematickou indukci.
Opakovali jsme indukci a výroky.
Řešení ke cvičením na doma je zde.
Výsledky 1. písemky (nedostupné) a její správné řešení
Příští seminář (26. října) odpadá (Děkanské volno), doporučuji však navštívit jiný seminář.
Procvičovali jsme limity posloupností; podílové kritérium, věta o dvou policajtech, věta o aritmetice limit.
Druhá zápočtová písemka. Dále jsme procvičovali obtížnější limity posloupností.
Výsledky 2. písemky (nedostupné).
Limity funkcí, Věta o dvou policajtech, Věta o aritmetice limit, věta o limitě složené funkce limity s celou částí, limity z rozdílu odmocnin a nevlastní limita.
Komplikovanější limity hlavně na Větu o aritmetice limit, větu o limitě složené funkce a známé limity.
Studenti, kteří již mají zápočet, nemusí písemku psát. Mohou si však v tomtéž čase písemky cvičně vyřešit jeden příklad (výpočet limity posloupnosti) zkouškové obtížnosti.
Třetí zápočtová písemka a písemka nanečisto. Dále jsme procvičovali obtížnější limity a Heineho větu.
Výsledky 3. písemky (nedostupné).
Ze cvičné písemky na limitu posloupnosti šlo získat max. 15 bodů.
Výsledky (nedostupné):
Do písemky nestačí napsat sadu rovností a výsledek. Jednotlivé kroky je třeba řádně zdůvodnit. Pokud používám nějakou větu, musím napsat, jak ji používám. Věty mají předpoklady a závěr. Pokud napíšu nějaký odhad (nerovnost), dokážu ji, nebo aspoň upravím do jednoduššího tvaru. Spousta nerovností v písemce neplatila, což by triviální úprava odhalila.
Opravené písemky přinesu na příští cvičení.
Procvičovali jsme počítání derivace podle vzorečků, vět a z definice.
Procvičovali jsme průběh funkce. Rozdával jsem návod na vyšetření průběhu fce.
Poslední cvičení. Doděláme průběh funkce.